
קינוח מושלם לימים חמים.
לפני כמה שבועות כשהכנתי ללקוחות מארזי פחזניות עלתה לי המחשבה למה בחיים לא אכלתי פחזניה עם גלידה , וככה נוצר רעיון למתכון חדש.
בצק רבוך:
מים 125 גר
חלב 125 גר
חמאה 100 גר
מלח 3 גר
סוכר 10 גר
קמח 150 גר
ביצים 225 – 250 גר
קראמבל:
סוכר דמררה -50 גר
חמאה קרה 50 גר
קמח 50 גר
רוטב שוקולד
שוקולד חלב 150 גר
שמנת 38% (1) – 80 גר
שמנת 38% (2)- 150 גר
גלידת וניל -אצלי בן&ג'ריס
אופן הכנה
קראמבל:
1. בקערת מיקסר עם וו גיטרה מערבבים את כל החומרי גלם עד שהבצק מתגבש.
2. מעבירים את הבצק בין 2 ניירות אפיה ומרדדים. עובי כ2 מ"מ. לאחר הרידוד מעבירים למקפיא עד לשימוש.
בצק רבוך:
3. שמים בקלחת מים, חלב, חמאה, סוכר ומלח ומביאים לרתיחה.
4. מוסיפים את כל הקמח ומתחילים לערבב בעזרת לקקן/כף עץ. מערבבים טוב מספר דקות כדי לאחד את כל החומרים וגם לייבש את הבצק. הבצק אמור להתגבש ולהיפרד מדפנות הקלחת בלי בעיה.
5. מעבירים את הבצק למיקסר ובעזרת וו גיטרה מערבבים מספר דקות את הבצק על מנת לצנן אותו.
6. שלב הכי חשוב הוספת ביצים!!!
מודדים 225 גר ביצים ועם מזלג או מטרפה קטנה טורפים אותם כדי לאחד חלבון וחלמון
7. מעלים במיקסר למהירות בינונית ומוסיפים בהדרגה ביצים כל פעם קצת. נותנים לכל הביצים להיטמע בבצק הוא אמור להיות גמיש אך לא נוזלי מדי.
ניתן לבדוק עם אצבעות אם נוצר שפיץ בצק בין שתי האצבעות במידה וכן זה אומר שהבצק שלנו מוכן.
אם לא והבצק ישר נקרע זה אומר שצריך להוסיף עוד 15-25 גר ביצים ולבדוק עוד פעם
8. מעבירים לשק זילוף עם צנטר חלק 16 מ"מ (במידה ואין אפשר פשוט בלי צנטר לחתוך לגודל הרצוי את השק זילוף)
9. מזלפים פחזניות גדולות בערך קוטר 6 ס"מ במרווחים, מניחים על כל פחזניה עיגול קראמבל שקרצנו.
10. מכניסים לתנור שחומם מראש ל190 מעלות ואופים כ35 דק (לאחר אפיה של 15-20 דקות ממליצה לפתוח דלת התנור כדי להוציא אדים לסגור בחזרה ולהמשיך אפיה)
11. לאחר אפיה מצננים
רוטב שוקולד: רוטב מספיק בערך ל5-6 יח במידה ותצטרכו יותר פשוט תכפילו את המתכון.
12. בקערה שמים שוקולד ושמנת (1) מחממים במיקרוגל בפולסים קצרים להמסה של שוקולד.
מערבבים ומוסיפים שמנת קרה (2) מאחדים את המסה ובמקרר לחצי שעה -שעה כדי שתסמיך קצת
הרכבה:
13. חותכים פחזניות לאורך
14. בצלחת שופכים רוטב שוקולד עליו מניחים תחתית של פחזניה ממלאים ב2 כדורי גלידה שאוהבים (אני השתמשתי בגלידת סוגרים עם חלק עליון של פחזניה ומקשטים עם רוטב שוקולד ואבקת סוכר מעל.
ונהנים מקינוח טעים!





